Rakvere linnas kaasava hariduse rakendamise tingimuste parandamine
Projekti eesmärk on parandada kaasava hariduse rakendamist Rakvere linna koolides ja mitteformaalses õppes. Kaasava hariduse rakendamisel on näha, et lapsed vajavad individuaalseid võimalusi ja erilahendusi üha rohkem, neile kohandatud õppekeskkonda ja vaikust suures majas. Projekti eesmärgiks on parendada igas koolis, just nende koolis õppivate laste vajadusi arvestades ruumide kohandamist ja õppevahendite kaasajastamist.
Rakvere linna arengukava haridusvaldkonna peamine eesmärk aastaks 2030 on tuge vajavatele lastele vajaduspõhiste õpivõimaluste loomine Rakvere linna koolides, mille alaeesmärgid on kaasava hariduse põhimõtetest lähtuvalt tuge vajavate laste/õpilaste toetamine ja suurendada haridusasutuste, sh noorsootööasutuste ja huvikoolide võimekust rakendada kaasava hariduse põhimõtteid ostes hariduslike erivajadustega õpilaste õpetamiseks, tugiteenuste osutamiseks, õppimiseks või noorsootöö teenuste osutamiseks vajalikke õppe-, abivahendeid, õppematerjale või -vara. Rakvere linnavalitsuse eesmärk on paranda õppetingimusi erivajadustega laste õpetamiseks ning luua süsteemne vaade, kuidas on kõige parem toetada erivajadustega õppijaid. Lähtuvalt sellest soetatakse projekti raames vahendid ja materjalid, mida saab teisaldada, kui on vajalik koolide remondi raames lähiaastatel asuda ajutistel pindadel.
Eesti 2035 haridusvaldkonna arengukavast lähtuvalt on 2025 aasta sihiks, et haridussüsteemis on õpe õppijast lähtuv, õpivõimalused on valikurohked ning haridustasemete ja -liikide vahel on võimalik sujuvalt ja paindlikult liikuda, samas õppekeskkonnad toetavad kvaliteetse ja tulevikku suunatud hariduse kättesaadavust. Taristu vastab ruumikvaliteedi põhimõtetele, suureneb taristu ühiskasutus ja ressursitõhusus. Lähtuvalt sellest peab Rakvere linn läbi mõtlema kogu haridusvõrgu korrastamise, kuid eelkõige läbi hariduslike erivajadustega õppijate, et igal noorel oleks võimalik saada kodukohas oma võimetekohane haridus.
Projekti tulemusena suureneb ajakohastatud taristuga üldhariduskoolide, huvikoolide ja noorsootööasutuste arv, et korraldada oma õpe kaasava hariduse põhimõttest lähtuvalt. Kaasava hariduse rakendamisel on näha, et lapsed vajavad individuaalseid võimalusi ja neile kohandatud õppekeskkonda üha rohkem. Projekti eesmärgiks on parendada igas koolis just nende koolis õppivate laste vajadusi.
Projekti abikõlblike kulude kogumaksumus on 198 464,47 eurot, millest toetuse piirmäär on kuni 85% ja omafinantseering vähemalt 15% abikõlblikest kuludest. Maksimaalne toetuse suurus on 168 694,79 eurot mis hõlmab Euroopa Regionaalarengu Fondi toetust kuni 70% ning riigipoolset kaasfinantseeringut 15% abikõlblikest kuludest.
Projekti algus ja lõpp: 01.03.2025 - 30.06.2026
Meede: 2021-2027.4.8 (EK nr 4.2) Hariduse ja koolituse teenustele juurdepääsu parandamine
Taotlusvoor: 4.8.1 ATV Kaasava hariduse põhimõtete rakendamine perioodil 2021-2027 - 15.01.2024-31.12.2024
Valdkond, millesse projekt panustab: 2021-2027.4.8.1 Õpivõimalused ja hariduse korraldus (Haridus- ja Teadusministeerium)